بهترین نوع درمان ارتودنسی

بهترین نوع درمان ارتودنسی

زیبایی خواسته همه افراد است . لبخند و طرح لبخند جزو موارد تاثیر گذار در چهره است . افرادی که لبخند زیبا دارند معمولا زودتر و بهتر ارتباط برقرار می کنند و در محیط های اجتماعی موفق تر خواهند بود.

 برای درمان نامرتبی دندانها و ناهنجاریهای مختلف فکی راه حل مناسبی به نام ارتودنسی در درمان های دندانپزشکی وجود دارد . ارتودنسی از دیر باز یک راه حل منحصر بفرد بوده که به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی ، کامل تر شده و روشهای جدیدی ارائه داده است . در ادامه به توضیح بیشتر در مورد روش های درمانی در ارتودنسی می پردازیم .

پس از معاینه ، قالبگیری و عکس برداری های لازم ؛ روش درمان ارتودنسی بر اساس نوع ناهنجاری ( دندانی و یا اسکلتی ) ، شدت ناهنجاری ، اولویتها ، سن و شرایط بیمار ، خواست و اولویتهای بیمار و هزینه های درمان توسط متخصص ارتودنسی تعیین می شود .

ارتودنسی

انواع درمان ارتودنسی

روشهای ارتودنسی را می توان به دو دسته عمده زیر تقسیم کرد :

ارتودنسی ثابت

دستگاه های ارتودنسی ثابت در طول درمان روی دندان ها قرار دارند و توسط بیمار امکان جدا شدن و خارج کردن آنها از دهان وجود ندارد . این دستگاهها قابلیت انجام دقیق و کامل حرکتهای دندانی را دارند و در اکثر موارد برای رفع بی نظمیهای دندانی از این نوع دستگاهها استفاده می شود . دستگاههای ارتودنسی ثابت با براکتهای شفاف یا همرنگ دندان و دستگاههای ارتودنسی لینگوال یا مخفی جزء این گروه از دستگاهها هستند .

ارتودنسی متحرک

اما دستگاههای ارتودنسی متحرک یا همان پلاک ها به گونه ای طراحی می شوند که بیمار می تواند آنها را جدا نموده و از دهان خارج کند ؛ البته برداشتن این دستگاهها معمولا بسیار محدود بوده و تنها زمان غذا خوردن و بهداشت دندان ها این اتفاق می افتد . این نوع از دستگاهها توانایی بالایی در درمان مشکلات اسکلتی در سنین رشد دارند و معمولا برای اصلاح مشکلات فکی و رفع بی نظمیهای خفیف تا متوسط بکار میروند . دستگاههای فانکشنال متحرک که برای درمان مشکلات فکی بکار می روند و دستگاههای ارتودنسی نامرئی که برای درمان بعضی از بی نظمیهای دندانی استفاده می شوند جزء این گروه از دستگاهها هستند .

مدت زمان درمان ارتودنسی

طول درمان ارتودنسی با توجه به نوع ناهنجاری و شدت ناهنجاری ، روش درمان و همکاری بیمار ،  در بیماران مختلف متفاوت است و معمولا بین یکسال تا دو سال و نیم می باشد .

دکتر سیدحامد محمود هاشمی متخصص ارتودنسی می باشند. جهت دریافت مشاوره از دکتر محمودهاشمی بهترین متخصص ارتودنسی با شماره های 02122926230 تماس حاصل نمایید، همچنین شما عزیزان می توانید از پیج اینستاگرام دکتر محمودهاشمی دیدن فرمائید.

بهترین نوع درمان ارتودنسی

بهترین نوع درمان ارتودنسی برای هر بیمار جداگانه  تعیین می شود و ممکن است که درمان ایده آل برای یک بیمار ، برای بیمار دیگر به هیچ وجه مناسب نباشد .

بهترین روش درمان برای هر بیمار به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند نوع ناهنجاری (دندانی و یا فکی ) ، شدت ناهنجاری ، سن و شرایط بیمار(از نظر سلامت عمومی و سلامت دهان و دندان و بهداشت و همکاری بیمار) ، خواست و اولویتهای بیمار ( مانند تمایل به دیده نشدن دستگاه ارتودنسی با توجه به شرایط شغلی و اجتماعی  ، محدودیت زمانی در انجام درمان و …) و هزینه های درمان که در نهایت با لحاظ نمودن مجموعهٔ این موارد توسط متخصص ارتودنسی تعیین و به بیمار پیشنهاد می شود .

پاسخ