بهترین دکتر برای ارتودنسی متحرک

بهترین دکتر برای ارتودنسی متحرک

با توجه به تشخیص پزشک و نیاز بیمار، ممکن است به ارتودنسی ثابت و یا متحرک نیاز باشد که معمولا توصیه می شود به بهترین دکتر ارتودنسی مراجعه کنید تا علاوه بر انتخاب بهترین راه درمان، ارتودنسی را به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی انجام دهد.

ارتودنسی ثابت بهتر است یا ارتودنسی متحرک

ارتودنسی به مجموعهٔ تکنیک ها و درمان هایی گفته می شود که منجر به ردیف شدن دندان ها و تنظیم روابط فکی می شود.

ارتودنسی بوسیلهٔ دو گروه عمده از دستگاه ها انجام می شود‌ : ۱- دستگاه های ثابت   ؛ ۲- دستگاه های متحرک .

معمولا دستگاه های ثابت برای مرتب کردن دندان ها و دستگاه های متحرک برای اصلاح روابط فکی استفاده می شود ، گرچه بسته به شرایط ، از هردو گروه دستگاه برای هردو منظور ممکن است استفاده شود .

مزایای ارتودنسی ثابت

یکی از مزایای دستگاه های ثابت آن است که نتیجه گیری از درمان ، وابسته به همکاری بیمار در استفاده از دستگاه نیست .

یکی از روش های ردیف کردن دندان ها استفاده از پلاک های شفاف یا ارتودنسی نامرئی است که در گروه دستگاه های متحرک قرار دارد.

حال این سوال مطرح می شود که آیا این پلاک های شفاف (ارتودنسی نامرئی) به اندازهٔ ارتودنسی ثابت ، توانایی مرتب کردن دندان ها را دارد یا خیر ؟ با ما همراه باشید.

ارتودنسی با پلاک های شفاف (ارتودنسی نامرئی)

ارتودنسی نامرئی در واقع یک تکنیک جدید است که در آن به جای استفاده از براکت های ارتودنسی که بر روی دندانها چسبانده می شود ، از مجموعه ای پیش ساخته و متوالی از پلاک های متحرک شفاف استفاده می شود که توسط کامپیوتر طراحی می شوند و هر پلاک یک مرحله از حرکت دندان را به عهده دارد و در نهایت ، دندان ها در موقعیت مطلوب قرار خواهند گرفت .

دکتر سیدحامد محمود هاشمی متخصص ارتودنسی می باشند. جهت دریافت مشاوره از دکتر محمودهاشمی بهترین متخصص ارتودنسی با شماره های 02122926230 تماس حاصل نمایید، همچنین شما عزیزان می توانید از پیج اینستاگرام دکتر محمودهاشمی دیدن فرمائید.

معایب ارتودنسی نامرئی

هر پلاک باید به مدت دو تا سه هفته و تقریبا بصورت تمام وقت استفاده شود تا حرکت مورد نظر صورت گیرد ، بنابراین نتیجه گیری از درمان کاملا وابسته به همکاری بیمار است که از این جهت یک نقطهٔ ضعف برای دستگاه محسوب می شود . نقطهٔ ضعف دیگر ارتودنسی نامرئی آنست که تنها برای درمان بی نظمیهای خفیف تا متوسط قابل استفاده است و قابلیت رفع بی نظمی های شدید را ندارد .

از دیگر معایب ارتودنسی نامرئی ، گران بودن آن نسبت به ارتودنسی معمولی است . با این حال ارتودنسی نامرئی یک مزیت بزرگ دارد و آن ، امکان خارج کردن دستگاه از دهان در موقعیت های خاص است و از این جهت برای بیمارانی که به دلایل شخصی یا شغلی تمایلی به دیده شدن دستگاه ارتودنسی ندارند بسیار پرجاذبه است .

ارتودنسی نامرئی برای چه بیمارانی مناسب است؟

بنابراین ارتودنسی نامرئی برای بیمارانی که

۱-همکاری خوبی داشته باشند ، ۲- بی نظمیهای خفیف تا متوسط داشته باشند و ۳- هزینهٔ بالاتر درمان برای آنها قابل قبول باشد ، درمان مناسبی خواهد بود .

اگر دچار بی نظمی دندانی هستید و یا از هرمشکل دیگری در دندان ها رنج می برید، زمان در بهبود درمان تاثیر مسقیم دارد، بنابراین بدون اتلاف وقت به اتودنتیست خوب مراجعه کنید.

مقالات مرتبط:

خطرات و عوارض ارتودنسی

مسواک زدن و نخ کشیدن در ارتودنسی

ارتودنسی کودکان

نمونه کارهای ارتودنسی :

پاسخ