بهترین دکتر ارتودنسی در شمال تهران

بهترین دکتر ارتودنسی در شمال تهران

لبخندی با دندان های زیبا برای افرادی که هنوز تصمیم به انجام ارتودنسی نکرده اند، بسیار ترغیب کننده است. اما همانطور که این لبخند به افزایش اعتماد به نفس کمک می کند ، ترتیب، نحوه قرارگیری دندان ها نیز به سلامت و همینطور افزایش زیبایی دندان نیز کمک می کند.

اما برای آن که دندانی خوب و زیبا داشته باشیم باید روش های درمانی را به کار بریم، یکی از مهم ترین و موثرترین راه ها برای افزایش سلامتی و زیبایی دندان، ارتودنسی می باشد. اما از آن مهم تر این است که برای انجام ارتودنسی باید بیمار نزد بهترین دکتر ارتودنسی برود تا بهترین نتایج را دریافت کند.

انواع مختلف بی نظمی دندان:

  • دندان هایی در فک بالا، روی دندان های پایینی قرار گرفته و یا اندکی آن را پوشانده است.
  • دندان ها سرجای خود نبوده، جلو و یا عقب هستند.
  • دندان ها روی هم افتاده اند.
  • فاصله بیش از اندازه بین دندانها وجود دارد.
  • مشکلات فکی
  • و…

مراحل درمانی ارتودنسی:

بهترین-متخصص-ارتودنسی-در-شمال-تهران
بهترین-متخصص-ارتودنسی-در-شمال-تهران

اولین مراجعه به ارتودنتیست

زمانی که برای اولین بار برای ارتودنسی مراجعه می کنید، دندان ها بررسی شده، ابتدا باید نواقص دندان از جمله : ترمیم،عصب کشی و.. انجام شود و سپس با توجه به تشخیص دندانپزشک، نحوه انجام ارتودنسی مشخص می شود.

توضیحاتی به بیمارداده می شود و نکات مراقبتی مهم نیز به وی گوشزد خواهد شد وهمینطور محدوده و زمان پروسه درمانی مشخص خواهد شد.

بنابراین در این مرحله ارتودنتیست تشخیص می دهد که دندان با کدام شیوه به طور موثر و در کمترین زمان ترمیم خواهد شد.

سپس عکس برداری و روش های تشخیصی دیگر روی دندان ها انجام خواهد گرفت.

انتخاب دستگاه ارتودنسی

سپس با توجه به نیاز بیمار و دندان های وی، دستگاه ارتودنسی ثابت و یا متحرک انتخاب خواهد شد. به طور کلی هر نوع دستگاه ارتودنسی انتخاب شود، مهم آن است که به دندان ها به اندازه مجاز فشار وارد شده و جابه جایی صورت گیرد.

دکترسید حامد محمود هاشمی متخصص ارتودنسی می باشند. جهت دریافت مشاوره از دکتر محمودهاشمی بهترین متخصص ارتودنسی کشیدن دندان درارتودنسی با شماره های 02122926230 تماس حاصل نمایید، همچنین شما عزیزان می توانید از پیج اینستاگرام دکتر محمودهاشمی دیدن فرمائید.

تثبیت درمان ارتودنسی

پس از آنکه ارتودنسی به طور کامل انجام شد و همینطور درصورتی که درمان کامل شد، باید دندان ها در جای خود نگه داشته شوند. بدین صورت که نگهدارنده ای در دهان قرار می گیرد تا دندان ها به جای قبل باز نگردند، با این کار درمان تثبیت خواهد شد.

مراقبت های بعد از ارتودنسی

  • مهم ترین مراقبت این است که تمام توصیه هایی که دندانپزشک تجویز کرده، با دقت باید انجام گیرد.
  • از خوردن غذاهایی مانند: نوشابه گازدار، نبات، شکلات و آدامس چسبنده ، غذاهای سخت و.. پرهیز شود.
  • بهداشت دندان ها رعایت شود. در صورتی که دستگاه ارتودنسی مورد استفاده ثابت نیست، حتما در زمان های مقرر آن را از دهان خارج کرده و موارد بهداشتی را انجام دهید.

چه تجهیزاتی در ارتودنسی به کار می رود؟

دستگاه های ارتودنسی، بریس ها ( در انواع مختلفی وجود دارد از جمله: سرامیکی،نامرئی،فلزی و..) ، ، براکت ارتودنسی، کش و یا اورینگ، جداکننده کشی و .. نیز در فرآیند ارتودنسی نیز به کار می روند.

فرایند درمانی ارتودنسی مدتی زمان می برد و بیمار باید برای آن که نتایج مطلوب را دریافت کند صبر داشته باشد و همینطور نکات مهم و حیاتی که توسط بهترین ارتودنتیست بیان می شود، را رعایت کند.

مقالات مرتبط:

بهترین سن ارتودنسی دندان

بهداشت دهان و دندان در ارتودنسی

پاسخ