سیستم ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال

دندانها یکی از مهمترین بخش های ظاهر شما را تشکیل می دهند. برای خندیدن، سخن گفتن و غذاخوردن نیاز مبرم به دندانهای سالم و زیبا و مرتب خواهید داشت به همین دلیل حفظ تمیزی و سفیدی دندان از یک سو و مرتب و منظم بودن آنها از سوی دیگر هدفی است که هر انسانی را به سوی خود می کشاند. بهترین راهکار برای صاف و مرتب شدن دندان ها، روش یا تکنیک مشهور ارتودنسی دندان است. کافی است نزد بهترین دکتر ارتودنسی دندان رفته و از امکانات و نتایج کار او مطلع شوید و دیدگاه کاملی نسبت به این روش بسیار موثر کسب کنید.

ارتودنسی

سلامت و نظم دندان ها نقش مهمی در زیبایی همهٔ افراد دارد . تنها راه رفع بی نظمی های دندانی و مرتب کردن دندان ها ارتودنسی است .

درمان های ارتودنسی به دو گروه عمده تقسیم می شوند :

۱- درمان های متحرک : در این نوع درمان ، بیمار می تواند دستگاه ارتودنسی را از دهان خارج کند و معمولا برای درمان مشکلات فکی و رفع بی نظمی های دندانی خفیف استفاده می شود .

۲- درمان های ثابت : در این نوع درمان ، دستگاه ارتودنسی بر روی دندان ها چسبیده و امکان خارج کردن آن توسط بیمار وجود ندارد و معمولا برای درمان بی نظمی های دندانی متوسط و شدید از آن استفاده می شود .

ارتودنسی لینگوال (نامرئی):

ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی زبانی یا ارتودنسی مخفی یکی از انواع درمان های ثابت ارتودنسی است که در این روش دستگاه ارتودنسی بر روی سطح داخلی دندانها چسبانده می شود و به همین دلیل تنها روش ارتودنسی است که واقعا نامرئی است . کنترل حرکتها و رفع بی نظمیهای دندانی در این روش بسیار کاراتر و مؤثرتر از پلاکهای شفاف ( یا اصطلاحا ارتودنسی نامرئی) صورت می گیرد و دندانها را می توان دقیقا در موقعیت مورد نظر قرار داد . علیرغم دو ویژگی بسیار مهم ارتودنسی لینگوال یعنی دیده نشدن و توانایی کامل در قرار دادن دندانها در موقعیت صحیحشان ؛ این روش درمانی محدودیتهایی نیز به همراه دارد . این روش نسبت به سایر روشهای درمانی گرانتر است ، تمیز کردن اطراف براکتها نسبت به ارتودنسی معمولی نیازمند دقت بیشتری است ، ممکن است که در ابتدای نصب دستگاه تغییراتی گذرا در تکلم ایجاد شود ، و کار کردن با این روش برای متخصص ارتودنسی زمانبر تر و مشکل تر است .

دکتر سیدحامد محمود هاشمی متخصص ارتودنسی می باشند. جهت دریافت مشاوره از دکتر محمودهاشمی بهترین متخصص ارتودنسی با شماره های 02122926230 تماس حاصل نمایید، همچنین شما عزیزان می توانید از پیج اینستاگرام دکتر محمودهاشمی دیدن فرمائید.

کلام آخر

درمان ارتودنسی برای بزرگسالان محدودیت سن ندارد اما به علت رشد کامل فک و دندانها طبیعی است که حق انتخاب آنها محدودتر است و همه روشها را به طور کامل نمی توان در بزرگسالان به کار گرفت که این نیز به تخصص و مهارت دندانپزشک متخصص ارتودنسی باز می گردد.

درمجموع می توان گفت که ارتودنسی لینگوال روشی ایده آل برای بیمارانی است که بی نظمی های دندانی متوسط یا شدید دارند و دیده نشدن دستگاه ارتودنسی برای آنها اهمیت فوق العاده ای دارد .

پاسخ